kolmapäev, 1. juuni 2005

minu vaenlane võilill (taraxacum)

on inglise keeles dandalion ja norra keeles løvetann. Hästi sümpaatne on see, et eesti lapsed saavad nende pealt vaadata võisisaldust oma keres. Inglise ja norra lapsed jäävad ilmselt sellest lõbust ilma või on neil mingid muud sotsiolingvistilis-kultuurilised tavad, lõvidega seotud?
Mitte et ma hullem perfektsionist olen, aga muru sisse ega salati sekka ma neid taimi ei taha! Muru niites käituvad need umbrohud põrgulikult jonnakalt. Neist tuleb niidukiga vähemalt 2 korda üle sõita ja poole tunni pärast näeb niidetud muru välja nagu juukselõikuse üle elanud nuku soeng - nudi igast muust taimest peale võilille. Kuidas nad seda teevad?!
Mul on selle kohta oma (võilille seisukohalt kognitiivne) teooria. Miski (muruniiduki tekitatud maapinda pidi leviv vibratsioon või mootori tekitatud õhupöörised?) ütleb neile, et ähvardav oht on lähedal ja nad heidavad end maha. Täitsa vastu maad pressivad nad end ja naeravad niiduki julma töö üle. Millised võilille alaliigid mul seal kõhutavad või selitavad? Ahtaim võilill (Taraxacum angustissimum)? Suurepärane Võilill (Taraxacum egregium) - lausa nõuab aupaklikku suurtähte? Lõhestunud võilill (Taraxacum laciniosum) on kardetavasti ka hingeliselt lõhestunud...
Kindlasti esineb laiguti teesklev võilill (Taraxacum mimulum) ja kiivas võilill (Taraxacum obliquum)!
Ilmselt leidub ka liigivahetajaid: silmapaistvast võilillest (Taraxacum praestans) ja veetlevast võilillest (Taraxacum sublaeticolor) saab niiduki lähenedes tagasipaindunud võilill (Taraxacum recurvum) või tagasikäändunud võilill (Taraxacum retroflexum) või väikesenutiline võilill (Taraxacum parvuliceps) või koguni habras võilill (Taraxacum tenellisquameum)?

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ja alati on olemas vähemalt üks taraxacum dissimile, mille nimi sul kunagi meelde ei tule...

Lupetta ütles ...

Taraxacum pubescens morpha repens - karvase võilille pugejalik vorm (Ok, roomava)