reede, 4. september 2009

(üli)kooliminek

tänavu kujunes välja nii, et ülikoolilapse kooliminek oli kuidagi erutavam kui põhikoolilapse oma. kaugeks on jäänud mu oma ülikooliminek, tehnoloogia on selle 20 aasta jooksul astunud röögatute sammudega. mina jooksin igasugu paberitega majast majja ja sain vastu uusi pabereid nagu õpinguraamatu ja raamatukogupileti ja mis kõik veel. kammisin raamatupoode ja naasin neist paberiplokkide, käsiraamatute, juhendmaterjalide, vihikute (te mõelge, kui vähe maksid toona raamatud ja paberikaubad!) ja otse loomulikult kirjapulkade-kustukummide-teritajate sülemiga (olen jätkuvalt pliiatsifriik). minu noor studiosus ostis lapsevanemate kogutud algkapitali eest süleri koos wifiga, vist ka veidi paberikaupu ja printer-skänner-koopiamasin anti niisama kauba peale. puudu on veel eluvõimas mälupulk ja teadmiste kogumine võib alata! enese möllimiseks piisas ülikooli kasutajakonto aktiveerimisest ja seadistamisest, siis veidi möllamist ainetele registreerumisega ja oledki täieõiguslik tudeng... kui mitte arvestada seda, et kõige enne tuli sõlmida õppeteenuse osutamise leping ja maksta ettemaks esimese semestri alustamiseks. stipist ei maksa tänapäeval esimesel semestril unistadagi. nagu ütles laenuametnik Tootsile: teie olete meile tundmatu ja laenu saamiseks on teil vaja käendajaid. aga kui võimalikel käendajatel on endil õppelaenulepingud kaelas?
mitu kopikat maksis klaas teed kapitalismi prügikasti kadunud Sophoklese keldrikohvikus ja kui suure protsendi 70-rublasest kõrgendatud stipendiumist see moodustas?

2 kommentaari:

kidari ütles ...

Sinna sisse astuda on palju lihtsam kui see ära lõpetada.:D Mina suutsin oma nelja (?) aasta jooksul korduvalt ymber mõelda nii mulle meeldivate ainete kui erialade osas. Lõppkokkuvõttes ei tea ma tänini, kas ma ikka õppisin seda, mida ma tahtsin, või seda, mis tundus mulle kõige lihtsam ning loomuomasem. :S

Lupetta ütles ...

Mul kulus väljas söömisele 1 rubla päevas. Tee hinda küsi surnutelt. Äkki oli 5 kopkat klaas? Igatahes tavalisest stipist jäi veel 10 rubla iga kuu ka muuks otsatrbeks. No 70 rubla oli juba nagu väiksem palk. Mis sa selle rahaga peale hakkasid?