laupäev, 10. november 2007

vääga lihtne test

Jah, vali ainult kahe parameetri kolme valikvastuse vahel ja sinust saab üks üheksast tüübist!
Näiteks

8 - Asserter

Enneagrammi tüüp on KAHEKSA (ehk Väljakutsuja)

Nad on vahetud, iseseisvad, oma jõududega toimetulevad, enesekindlad, endasseuskuvad ja kaitsvad. Motoks: „Ma pean olema tugev!“

Kuidas minuga läbi saada

  • seisa enda eest... ja minu eest.
  • ole enesekindel, tugev ja otsekohene
  • ära räägi mind taga ega kuritarvita mu usaldust
  • ole haavatav ja jaga oma tundeid. Märka ja tunnusta mu õrnemat, haavatavat poolt. - veidi vastuoluline, aga üldjoontes peab paika
  • anna mulle ruumi olla omaette.
  • tunnusta mu panust, kuid ära püüa mind meelitada.
  • esitan sageli enesekindlaid väiteid. Ära pea seda joonelt isiklikuks rünnakuks.
  • kui ma karjun ja nean, kirun, vannun ja jalgu trambin, siis püüa meeles pidada, et selline ma paraku olen.

Mis mulle meeldib KAHEKSA olemise juures

  • olen sõltumatu ja saan ise hakkama - jah, aga...
  • olen võimeline vastutust võtma ja vastama väljakutsetele kaine meelega
  • olen vapper, aval ja aus - kes meist ei tahaks seda olla!
  • võtan elust kõik, mis elamist väärt
  • toetan, julgustan ja kaitsen neid, kes on lähedased - vahetevahel enamasti

Mis teeb keeruliseks KAHEKSAks olemise

  • ehmatan ja tõukan inimesi oma otsekohesusega eemale
  • olen kärsitu ja kannatamatu teiste oskamatuse suhtes
  • astun teiste eest välja ja saan seeläbi tänamatuse osaliseks
  • ei anna iial andeks ülekohut ja ebaõiglust - annan küll!
  • esitan endale liiga suuri nõudmisi
  • saan kõrge vererõhu, kui inimesed ei pea reeglitest kinni või asjad ei lähe õigesti

KAHEKSAd lastena:

  • on iseseisvad, võitlejahinge ja sisemise tugevusega
  • on mõnikord üksildased
  • haaravad kontrolli enda kätte, seega pole võimalik saavutada nende üle kontrolli
  • toovad esile teiste inimeste nõrkuse(d)
  • vastavad provokatsioonile verbaalse või füüsilise rünnakuga
  • võtavad endale vastutuse perekonnas, sest tajuvad end kui tugevamaid

KAHEKSAd vanematena: - on nii- ja naasugused

  • on sageli lojaalsed, hoolitsevad, haaratud, pühendunud
  • on mõnikord liiga kaitsvad
  • võivad olla nõudlikud, kontrollivad ja jäigad
Noh, õnneks olen ma paljut muud ka, kui ainult mingi KAHEKSA :)


Kommentaare ei ole: