teisipäev, 6. juuni 2006

Ühel päeval otsustasin ma loobuda... oma tööst, oma suhetest, oma vaimsusest... Ma tahtsin loobuda oma elust. Läksin hiide, et viimast korda kõnelda jumalaga.
"Mu jumal," ütlesin ma. "Võid sa mulle öelda ühe hea põhjuse mitte loobuda?"
Ta vastus üllatas mind.
"Vaata ringi," ütles ta. "Näed seda sõnajalga ja seda bambusetaime?"
"Jah," vastasin ma.
"Kui ma külvasin sõnajala ja bambuse seemneid, siis hoolitsesin ma nende eest hästi. Ma andsin neile valgust ja vett. Sõnajalg tuli ruttu maa seest välja, ta säravad rohelised lehed katsid maapinna. Mitte midagi ei võrsunud veel bambuse seemnetest. Kuid ma ei loobunud bambusest. Järgmisel aastal kasvas sõnajalg veelgi eredamalt ja külluslikumalt. Ja jällegi ei võrsunud midagi bambuse seemnest. Kuid ma ei loobunud bambusest," ütles ta.
"Kolmandal aastal polnud bambuse seemnest ikka veel midagi võrsunud. Aga ma ei loobunud. Ka neljandal aastal polnud bambuse seemnest võrsunud midagi. Kuid ma ei loobunud," sõnas ta.
"Alles viiendal aastal ilmus mullast nähtavale tilluke võrse. Võrreldes sõnajalaga oli see väike ja tähelepandamatu. Kuid kuus kuud hiljem oli bambusevõrse kasvanud rohkem kui 30 meetri kõrguseks. Ta oli viis aastat juuri kasvatanud. Need juured andsid talle tugevuse, et ellu jääda. Ma ei annaks oma loodule katsumust, millega ta toime ei tule," rääkis ta mulle.
"Kas tead, mu laps, et kogu see aeg, mil sa heitlesid, kasvatasid sa tegelikult juuri. Ma ei loobunud bambusest, ma ei loobu kunagi ka sinust. Ära võrdle end teistega," ütles ta. "Bambusel on teine otstarve kui sõnajalal, kuid nad mõlemad kaunistavad metsa. Sinu aeg tuleb," lausus jumal mulle. "Sa kasvad kõrgeks."
"Kui kõrgeks ma kasvan?" küsisin mina.
"Kui kõrgeks bambus kasvab?" küsis ta vastu.
"Nii kõrgeks kui suudab?" pakkusin mina.
"Jah," ütles ta. "Kiida mu loomingut, kasvades nii kõrgeks kui suudad."
Ma lahkusin metsast ja meenutasin seda lugu. Loodan, et see aitab sindki näha, et jumal ei loobu sinust kunagi.
Panin loo inglise keelest eesti keelde ümber. Sain loo Anult, kes sai selle oma hindust sõbralt. Tahan looga tänada oma sõpru. Kõiki.

Kommentaare ei ole: